Support JDT Blogger

Monday, September 10, 2012

Helena Zahra at 6 month

Huish..arini penat aku pujuk hati utk update blog...Maka dengan itu terupdate lah entry ni.Lagi 1 weeks kot C Helena nak menjeguk 6 bln.

Apa yang dia dah pandai?Memacam perkara.Naik semput maknya ni ha.Meniarap dr 4 bln ritu.Sekarang dah mcm boleh tegakkan tangan tinggi dr lantai.Dah sibuk mencapai brg2.Berusaha keras nak amik itu ini.Kalau barang dah smpai kat tgn dia jgn ko amik ye...Maunya dia jerit di sertai dengan menangis.Aku tak tau lah dah berapa byk dia telan sampul kertas raya yang dia gigit2 tu.Huhu...Dah ada kat tangan dia memang lah di gengamnya kuat2 tak bg org ambik.

Tengok dia mcm suka berkawan dengan bdk2 kecik.Tejerit2 nampak kwn..Kawan plak yg takut dengan dia.Hehe.Mulut pun bising je.Tak reti diam..Tangan dah pndai main pak cekur...alah yang kembang kuncup tangan byk kali tu...Contoh..Sila abaikan suara aku yang garau itu


Begitulah kaedahnya yang aku ckp pak cekur tu.Ini kejadian semalam.Bila takde keje kami bertiga beranak berkurung dlm bilik..Cuaca pun sedang2 elok bersepoi2 bahasa sahaja.kalau tidak maunya melengas duduk dlm bilik tu.

Lagi apa ekk....Oh aku dah start bg dia mkn dah ms 5 month 2 weeks kot.Dengan alasan aku rs dia dah sesuai utk makan.Bila bg dia makan puree pisang first time tu kelat je muka telan...Dan selepas2 itu elok dah.Dan sekarang aku dah bg dia bubur.Mcm2 aku try ..Tp paling dia suka bubur letak kurma.Letak keledek pun dia suka...Yang dia tak suka is kentang.hehe...Puree labu aritu laju jugak dia mkn tetapi dia kalah pulak...Perut dia jadi kembung..Kesian lahai....Jd sekarang lagi terpikir2 apa lagi kombinasi yang sesuai untuk dia mkn ...


C copong tido nganga.Dah penat sgt lah tu.sekarang aku dah angkut buai balik umah.Dengan alasan Helena susah nak tido.Kejap kekiri kejap kekanan.Ada yang tak kene.Bila masuk buai 5 minit dah siap berdengkur..hehe...


Berseluar celoreng..Dengan tahap kebengisan yang terserlah itu aku rasa dia sesuai kot jd askar..haha.


Ok lah nanti aku update lagi..Ni tak sampai setengah jam pun aku menaip.....Itu pun mls kan nak update blog..apa lah...

3 comments:

  1. heyyy awak....bile dgn adeeb kemain sengih...suka eaaa ade geng....cer request mummy geng eh :P

    ReplyDelete
  2. same ngn naila...bile jpe budak2 kecik n sebaya ngn die, bukan main lg menegur...senyum2...haha!:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...