Support JDT Blogger

Thursday, September 11, 2014

Botol Susu Tupperware

Salam,

Botol susu kina aku dh tukarkan pada jenama Tupperware.Sebab apa?..Sebab ada org bagi masih tak di gunakan.Dok terperuk kat kotak..hehe..Pastu pulak penyakit apa si Kina ni dia asik lah gigit puting botol.Dah lah pakai botol Avent.Macam nak nangis la aku nak beli puting nya...Mahal oi...hehe..Ceh mahal2 pun dah dua tahun aku pakai botol ni...Aku pakai yg jenis kaca warna kuning2 sikit tu...Ok yg jenis tu sebab dia tak nampak berkerak na...


Yg ni.Gambo tak jelas sgt pulak.Tapi yang jenis kuning ni la.Payah nak cr kot sekarang.Tapi aritu aku dpt jugak membeli hasil berjalan2 merayap2 secara online dekat FB..hehe

So lepas tu aku order dengan harga RM78 dpt 2 pcs if tak silap lah ea.Tapi org tu pos mcm lambt sikit kot.Ptg tu nak ambik Kina kat umah Wan, wan terus ckp belikan ton puting Kina.Dia dah gigit sampai lunyai.Ok fine Kina.....Ni dah puting kedua ni aku ganti....Tak smpai 2 bulan abis lagi di gigitnya...Dah macam tikus pulak ..hehe

Pastu teringat plak yang botol kawan aku bg dulu ms Kina kecik.Jadi penyelamat lah kejap botol tu.Nasib dia nak.Dia ok je...Sebab aku marah dia lain kali jgn gigit puting..Kan dah kene ganti botol lain.



Ni botol baru Kina.Dari Tupperware

Botol 9 Oz..Kina sekarang kalau buat susu dia pun dalam 5Oz sekali minum.Ok lah tu.Bestnya botol susu ni, air susu tak tumpah bila di terbalik kan..Tak percaya buat lah ye sape2 yang ada botol susu ni.Jadi aku pun teruja lah, sebab tak kan ada lagilah susu tumpah kat dalam kete....Akan tetapi jangan pulak kalau putingnya koyak sikit.nanti air laju je meluncur...hehe..Puting nya lembut sikit..Aritu antar kat wan dia pun sama tak sampai sebulan lebih lagi sekali puting dh terpecah dua di gigit Kina...Huwaaaa.....Nangis beramai2 lagi..tapi harga puting dia takde lah macam puting Avent ye..Harga dia ok sikit..Puting je 1 RM10.90...Eh mcm lebih kurang pulak , Avent RM28 kan 2 ketul..Ah tak kira puting ni murah sikit lah dr Avent...hehe


So if sapa2 nak beli botol susu Tupperware boleh lah pegi ke kedai yang berdekatan or boleh beli dgn org yang jual tupperware or jugak boleh lah order dengan saya ye.Harga macam tertera di atas ni :

5 Oz = RM 21.90
9 Oz = RM 24.90
Harga puting RM10.90/pcs

Whatsapp : 0127556484 (aton)


10 comments:

  1. Eloknya pakai puting keras je bdk2 suka nau ggit. Skrg suka beli kan syahur botol pureen je 3botol rm12. Puting pn bp ringgit jem hah ggt la puas2. Botol pigeon n avent simpan dl. Haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...