Support JDT Blogger

Saturday, February 18, 2012

Kelengkapan Baby Hampir 90% Siap

Usia Kandungan sekarang sudah hampir memasuki 37 weeks.So bila2 masa je dah boleh meletup dah ni.Menunggu dan terus menunggu sajalah.Kelengkapan baby pun hampir siap.Beli sedekit demi sedikit.Kira berjingkit-jingkit lah ni.Dari usia kandungan saya masuk 28 weeks baru saya tergedik-gedik mencari barang2 baby nih.Alhamdulillah nasib baik sempat ye.Jom tgk apa je barang yang sy dah beli nie.


Ni barang pertama yang saya beli di Jusco Bukit Indah.Kelakar kan.Tak tau nak beli apa.Last2 sambar benda ni je.


Ni untuk keperluan penyusuan.Saya beli barang ni di KC DREAM(sila search di FB ye).Saya rasa antara yang termurah yang penah saya dapat.Untuk Honey Tinted Starter Set Avent tu dia jual dengan harga RM150.Harga di pasaran RM249 ye.Untuk Avent Manual Breast Pump Honey Tinted saya dapat harga RM170.Harga pasaran RM289.Murah kan...apa lagi serbulah kesitu ye.eh dia ada blog jugak sila klik di sini http://kcdream.blogspot.com/


Baju-baju ni saya beli di Singapore semasa merayau-rayau berempat yang takda hala tuju tu.Ingat tak..hehe.Ni je dapat.Sale yang tak berapa nak sale sgt lah.Boleh lah.Ada murah ada mahal.Tapi cam mahal je.huhu...Layan je lah dari tak beli apa kan.



Antara barang-barang yang dibeli,campur2 ni.Ada beli kat angsana,Jusco dan kedai 2 Ringgit jugak.Setakat ni pampers yang ada cuma tu je lah.Tak tambah2 lagi.Macam nak try gak beli mamy poko dgn pet2 tu.Saja nak test keserasian baby nanti.Mintak2 yang murah lah berkenan di bontot kamu nanti ye wahai anak.hehe.Besen tu beli kat kedai 2 ringgit tapi harga bukan 2 ringgit ye,harganya RM18.00.Murah lah jugak.Emm beg jenama Fify yang comel tu harga die RM29.90.



Ok ni set mandian baby.Saya beli jenama Sebamed untuk shower,lotion and shampoo.Sesuai untuk kulit baby yang sensitif.Powder saya beli baby Jonhson and untuk cream rash saya beli drapolene.Botol besar tu strech mark lotion Coco Butter untuk saya yang sememangnya dah ada strech mark ni...:(..sedih tau


Apakah ini?..Bulat2 jek...huhu..Ni namanya Nursing Pillow.Untuk memudahkan penyusuan baby nanti.Caranya kepit je kat celah perut ye.Seperti gambar di bawah.Memudahkan bagi kita mummy2 yang baru nak belajar breastfeed baby nanti.Saya beli ni dengan harga RM59.99 secara on9 di http://www.enjoybreastfeed.com/.Ni jenama Bumbble Bee ye.


Comel je lahai baby ni duduk kat nursing pillow.



Cooler bag jenama jingle jungle saya beli dgn harga RM23.00.Standard kot harganya.Ada macam2 warna.En Hanafee kata amik warna hitam...Baik.....


Baby cot ni saya rembat dekat Rengit.Kira yang second hand punya lah ni.Barang2 bundle dari Singapore.Harganya RM100.00 je.Murah kan.Kualiti pun masih ok lagi.Kalau yang baru tak silap dalam RM299.00.Tilam tu saya beli asing.Tak salah harganya dalam RM50.00 di kedai perabot.Saya suka baby cot design yang macam ni supaya senang untuk di adjust kedudukan tilamnya nanti.


Comel tak 6 helai barut saya yang tergantung tu?Saya beli 2 size S,2 size M dan 2 size L.Campur2.yelah nantikan baby membesar cepat.Pasti yang S tu tak muat.Ye tak.Saya beli secara on9 juga di http://mybabycomel.com.Jahitan yang sangat kemas.Harga berpatutan dan penghantaran yang sangat cepat sampai.Untuk 6 jenis barut ni harganya adalah RM30.20.Ni saya pilih yang kain jenis cotton flannel.Kain dia sedap sikit.Untuk warna plain yang mcm warna biru tu die ada turun cikit warnanye.Jadi berhati2 cket jika membasuh ea.



Koleksi baju yang ada.Beli cikit2 dan berjingkit2 dengan mengawal nafsu serakah.hehe



Keadaan bilik yang dah saya kemas dengan kelengkapan baby ni.Cantik tak rak tingkat ni.hehe.Harganya RM35.00 sahaja ye anak-anak sekalian.Cukuplah untuk isi segala khazanah tu.Dan ada juga saya beli kotak2 untuk isi keperluan or stok2 yang ada supaya nampak lebih kemas.

Ok sudah panjang lebar juga.Berdebar menunggu hari ni.Tapi bila tengok barang2 sudah tersusun rapi mcm ni lega lah cikit hati ini ye.So selamat membaca dan mencedok ilmu.bye





15 comments:

  1. wah...bestnye maton...tk sabar lak bile tgk barang baby ni....hehehe...

    ReplyDelete
  2. hehe..bawak bertenang...nanti GG beli lah sesikit jugak ea...sesikit lelama jadi bukit.

    ReplyDelete
  3. tunggu meletop je kan ton.semoga selamat semuanya ye :)

    ReplyDelete
  4. Nampak dari gaya barang macam baby boy. Ke?

    Semoga selamat segalanya ye? :)

    ReplyDelete
  5. rengit kat area mana ek nak dapatkan baby cot

    ReplyDelete
    Replies
    1. ms cr ni smua kedai sy masuk.Dia area yang kedai byk2 kat dalam tu.Tapi bukan yg kt kedai baru tu..yang kedai sebelum kedai bru.Kat situ ok cikit.

      Delete
  6. barangan baby dkt jusco mahal tk ?

    ReplyDelete
  7. Semalam g Benut nk tgk brg2 second.. pastu nmpk Baby Swing Cot & memandangkn perut dh 4 bln lbh asben ckp alang dh jmpa amek je.. Nego skit dpt harga RM45..murah kn?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...