Support JDT Blogger

Tuesday, July 10, 2012

Mesin Basuh Baru

Sabtu lepas punya cerita.Alkisahnya mesin basuh kat rumah dah mula meragam.Apa yang tercabut tah dalamnya.Kata En Hanafee motor kat dlm dah rosak.Sekali basuh keletak keletuk bunyi.Tapi kata abang ipar aku mungkin duit syiling byk kat bwh tu tersangkut.Ntah lah.Masih boleh guna lagi tapi bunyi bising gila.Kalau mcm aku ni suka basuh baju mlm hari maunya boleh tak tido org dgr bunyi bising.

Jadi tanpa berlengah lagi jom cr mesin basuh baru.Yeah.Our favorite kedai utk membeli barang elektrik adalah Keck Seng.Selalunya kami pegi yang dekat area Nusa Bestari.Tapi kali ni abg ipar aku suggest pegi dekat Perling sebab dia kenal dengan tokey kedai.So mb boleh dpt harga yang Super Best.


Ha ni rupa kedainya.Ni dekat are Perling berdekatan dengan Shell dan berdepan dengan Perling Mall.



Sesi bincang berbincang.Baju merah tu abg ipar aku


Aku berkenan yang ini.Fully Auto.Sama macam yang lama.Cuma jenama je lain.Ni jenama Panasonic.Aku bukan tak nak pakai Semi Auto.Leceh sikit la.Kene angkat ,bilas,perah pastu keringkan.Memerlukan byk masa dan tenaga.Jadi kalau pakai yg auto senang sikit.letak terus tinggal pastu terus je sidai tanpa memerlukan byk tenaga.


En Hanafee berkenan yang ini.Harga dia mahal lorr...2 setengah kali ganda dengan yang td tu.Jenama Elektrolux.Tapi jimat airla...Kalau yang mcm aku pilih td tu pakai byk air.Manakan tidak, jangan tak percaya umah aku punya bil air jejak RM50 hengget..hehe.Eh tapi ok what...ada 10 isi rumah didalam.

So En Hanafee tanya aku nak yang mana.Kalau nak yang mahal boleh yang murah tu pun boleh katanya.Tapi macam biasalah aku ni yang tergolong dlm golongan org2 biasa aku pilihlah yang murah punya saja.Sama macam yang dulu.



Ha ni rupa bentuk mesin basuh dulu ni.Dah hampir 4 tahun pakai ada gaknya.Zaman En Hanafee bujang lagi.Beli kat Rengit plak tu .Second Hand tau.Tapi bertahan lama gila.

Dan mari kita lihat rupa mesin basuh yang tertonggok kat umah aku semalam.

v


v


v


v


v


v


v


v




Tarra...Kesimpulannya kepada En Hanafee "lainkali jgn tanya sy lg ea nak beli yang mana".Dah aku pilih tapi lastnya dia jugak yang buat keputusan nak ambik yang ini.Lantaklah .Layankan aja.


                 

Tapi aku pun suka.hehe.Byk na button nya.Tak tau mana nak di pusingkan tah.Nak bc manual book malas.Nasib baik akak ipar aku pakar pakai mesin basuh gaya ni.Yang belah kanan tu tempat letak sabun n pewangi semua.Belah kiri tu pilihan kita nak basuh ikut gaya apa.Aku tak try lagi.Mlm ni baru nak mula membasuh.Maybe akan tercongok depan mesin tu kot nak tengok benda tu berputar2.haha...Kejakunan terserlah.



v

10 comments:

  1. mesti x sabar nak basuh baju kan..hehehehe

    ReplyDelete
  2. seronok nya.. dapat mesin basuh baru .
    harap2 lepas ni bertambah rajin mendobi ye.. :)

    ReplyDelete
  3. canggih manggih seyh.. nak tumpang basuh baju. uma kami semi auto je. x canggih manggih,

    ReplyDelete
  4. saye pon tak mo pakai semi-auto..leceh..huhu...canggih mesen basuh..suker..:)

    ReplyDelete
  5. wau,,bestnya dpt mesin basuh br ;)

    ReplyDelete
  6. best nye...sy mmg suka mmbasuihhhhh...klu dpt mesin baru mst lg rajin membasuihhh nya kn.... :)
    klu tgk baju longgok2 dah geram gatal je tgn nk mmbasuihhhhnya ahahahaha

    hobi sy mmbasuh baju ~.^

    ReplyDelete
  7. eh lupa lak nk tnya...awk x survey2 ke handblnder?

    ReplyDelete
  8. Same cam mesin basuh aku... Hehehe...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...