Support JDT Blogger

Saturday, June 30, 2012

Sudah Pandai Meradang

Smlm mcm biasa ambik Helena dari umah BS aka Nenek Ngah dia.Tengok dah duduk berayun dengan BS dekat buai depan rumah.Terkebil2, terjengok2, terteleng2 bdk tu kalau ada org melayan dia macamtu.

Aku tak tau lah c Helena sekarang ni.Perangai makin hari makin nakal  cerdik.Pening jugak melayan.Satu-satu dia tunjuk kan taring nye.Kalau dulu masa pantang aku rs dia memang senang di jaga.Nak tunggu menangis bleh di kira dgn jari.Memang jarang.Rasa bersyukur gila time pantang tak meroyan aku ni jaga budak.

Akan tetapi..haha..akan tetapi ye..sekarang aku rs Ziana Zian menjerit tu tak cukup kuat lagi di bandingkan dgn Helena.Baring cikit mekik,duduk lama cikit mekik,mandi mekik,masuk baju mekik n nak menyusu pun mekik.Tersampuk ke ape bdk ni.Terus voloum paling tinggi ok.Takde intro2 dah.

Eh aku nak cite pasal semalam sebenarnya.Macam biasa mukadimah harus 3 perenggan ye.hehe.Semalam bila aku sampai je kat muka pintu beranda tu terus BS cakap.Pg td dia mengamuk2 tak nak minum susu, di pujuk berendoi pun tak nak, di hibur2kan pun tak nak.yang dia nak adalah menangis saja.huhu..Mau tak huru hara org tua tu di buatnya.Last2 masuk buai tido.


Ha ni lah bdk nya ni...ayoyo...Ok gambar hanya selingan saja.Sambung balik..After tido dlm beberapa jam dalam pukul 1 lebih dia bangun.BS kata kalau Helena ngamuk lagi memang dia terus telepon suruh aku balik bg susu.sebab takut dia lapar lagi kuat ngamuknya.Kau tau sampai mak ngah aku ni berdoa "Ya Allah ya Tuhan ku, budak ni dah lapar sangat ni,mintak2 lah dia nak isap susu.Bismillahirahmannirahim."Baru lah dia nak...Sampai gitu sekali tau tak.Hayoo..Ini budak akal apa lah yang awk nak suprisekan kat kami semua nanti ni.

Hari ini.Aku tak tau lh apa kabar budak ni kat umah sekarang,di jaga oleh ayahnya n nenek n adik ipar aku.Mintak2 mood dia ok lah, Nak susu, nak tidur , nak mandi dalam keadaan tenang2.Jangan sampai bersilat orang kat dalam umah sudah ye.

"Sayang Helena ok kan?"

3 comments:

  1. makin besar haruslah makin bijak kan.. semoga sihat selalu yer Helena..

    ReplyDelete
  2. gini lah gaya bila ade ank ....mcm2 keletah perangai dia tunjuk....lena ajk mamy nye g spa x...manja2 kn badan...penat hehe

    ReplyDelete
  3. hi...ni ffa aka ffa_voa dlm RH...anak kita hampir sebaya...
    si fateen pun sama...skrg kuat meradang... add la kita kat facebook...
    norzarifahnasaruddin@yahoo.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...