Support JDT Blogger

Monday, January 21, 2013

Apalah Salahnya Kalau Berlaku jujur

Morning you all....Gigih na aku ni pepagi menaip blog.Sambil2 tidokan Kina niha.Nak bersiap awal na lagi.Apak Kina pun baru pegi keje.Jadi jgn sia2 kan masa terluang ini...kah.kah

Kat opis bz sikit la..Macam malas nak menaip.Just blog walking je kalau2 bosan.Okeh la ini aku bercerita pasal kejujuran.Kenapa aku cakap pasal kejujuran.Sbb aku rs jujur ni penting dalam hubungan.Tak kisah la utk org berkahwin ke or yg belum lagi.

Memang susah utk jujur.Aku pun kekadang tak jujur jugak ngn En Hanafee.Tapi takde lah smpai menampak kan kebangagan diri n utk memperbodoh2 kan suami.Oh tidak.....ku tidak sanggup..hehe...Siapa lah tak sayang laki ye tak..

Sebenarnya aku nak cerita satu kisah di mana aku ni di tuduh perosak rumah tangga org..Haha..Ko jgn memain.Dari dulu aku dgr benda ni.Tapi relax ajelah.Malas lah aku nak melayan na benda remeh temeh gini..Tak kuasa sebenarnya nak jd mcm orang takde akal nak meroyan n merempan2.

So aku simpul kan kat sini je.Dalam hubungan penting nya komunikasi dan kejujuran.Tak kisah lah benda ni kau susah nak telan ke apa.Jujurlah sikit beb.Ko jgn lah nak memburuk kan org dengan mengatakan tidak..Eh tak penah2?...eh die da poblem gaknye dgn laki/ bini dia...Apa ke hal ko ni...Tak paham jugak kekadang.Kalau kau rs kau tak boleh bergurau, tak boleh nak jujur, jgn lah bergurau or ada kawan mcm aku okeh...Nyah kau dari sini...hehe...

Kalau ada masalah jangan babitkan org lain sebagai pembawa masalah.Selidik dulu diri sndiri n pasangan.Jangan tunding jari kat org lain.Cer tunding kat diri sendiri.Maybe kau ada yg kurang boleh lah kau baiki.eh ini tidak merempan2 nuduh org perosak.Lagi memburuk kan org lagi tu..kononnya dah ada family pun sibuk dgn org lain..Eh pliss lah....Takde keje aku lahai..Byk lagi keje berpekdah yg boleh aku buat.

Aku boleh je relax2 memalam hari dulu ms nak tido dgn En Hanafee tetiba ex girl en hanafee call.And dgn relax nya En Hanafee menjawap..N dgn relax nye aku merajuk2 manja..hehe...Tapi bnda tu pun tak jadi masalah kat aku.Sbb aku paham na dgn laki aku ni.Setidak2 nya die tak berselindung.Bila aku tanya kenapa dia call.En hanafee jawap " Ntah die ingat sy keje malam kot"..Jadi aku tau lah die ada bermsg n bercalling2 memalam hari.Takde plak aku rs cm nak marah.Maybe sbb en Hanafee ckp bnde betol kot.Jadi takde lah nak merempan na...Lantak die lah.Aku paham setidak2 nya dulu die penah berkawan.apalah salahnye kan.Jangan melebih2 sudah.takde pulak aku rs die perosak umah tangga aku..hahahaha.

Dah la bye..nak bersiap2 niha.

6 comments:

  1. macam2 kan dunia sekarang nie
    x pe kalau kt x salah kt buat x tau je
    berani kerana benar

    ReplyDelete
  2. fuh..fuh..kalau i,takdenya nak merajuk manja.haha..cool betul u ni..haha!

    ReplyDelete
  3. waahhh...hot pulak topik dipagi hari ni...ape kes??

    ReplyDelete
  4. ish..benda benda macam ni kalau di tuduh ke hape ke..org yg menuduh tu la yg rs x puas hati. rs x cukup complete agaknye utk pasangan sendiri. tu yg tuduh kita kott. hurm..semoga rumah tangga kita d jauhi dari perkara-perkara buruk.

    sape x sayang laki oiii

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...