Support JDT Blogger

Monday, May 25, 2015

Harith Zaheen Budak Baik....

Lama tak cerita pasal anak...Nak cerita pasal Harith Zaheen lah....Si pengarang jantung anak bujang ayah dengan mak ni...Baik budaknya....Mihmih...Sangat baik.Cucu lelaki nenek Pesah n tok Esa ni.Hehagak kalau dia jejak je kat umah nenek and atok dia, mak aku lah yang akan mengucap panjang dulu dengan perangai dia...Hahaha

Lahir 24.10.2013, umur sekarang nak masuk 1 tahun 7 bulan.Dah pandai jalan, berlari kedek-kedek.Bercakap boleh lah sikit-sikit..ujung2 je bunyi nya.Tapi panggil mak nya panjang pulak bunyi,..."Mamak"...terlebih na...Panggil mak je kores oi.Panggil Kina..."na..na" je.Melajak ni ..Orang suh panggil kakak.

InsyaAllah bila umur dia 1 thn 9 bulan dapat lah adik.Geng sama dengan dia..Boy..Memang panjang lah gembeng si kakak Kina.Asik kene buli je.Takpe Kina geng dengan mak aje ye.

Emangnya anak lelaki ni kalau nak jaga dia senang.Dulu masa kecik memang senang jaga Kores, Cuma bila dah besar ni makin menakal kemain lagi.Semput nyawa jugak kekadang.Bila dah dapat kaki berlari kesana kemari and tak takut orang sangat tu yang buat risau.Ada sekali tu ayah dia jaga diorg kat umah.Al kisahnya ayahnya tertidur..Si Kores boleh ekk pegi main basikal roda 3 dia tu sampai ke tengah jalan..huhu..Berani tak berani lah dia nolak basikal.Nasiblah mak long dia nampak..Pak long dia tukang kejor dia ambik..huhuu...Huish berpeluh di buat Kores.Belum lagi kalau kat shopping complex nak jalan sendiri entah kemana-mana...Tak nak ikut plak tu kita..Kita plak ikut dia..Pastu merentan...


Ni kejadian pagi tadi . 



 Apa yang tak kene tah...Dia duduk bawah kaki aku tgh bwk kete...Nak tak nak kemain slow aku bwk..aku angkat mesti dia ngempas badan punya...Eh dia dah bosan dia berpeluk pulak...Memang menguji kesabaran tetiap hari bawak kete g keje...


















Mengamuk sikit je ngempas badan..Yang belah kiri tu masa g Batam ritu .Dia masuk bawah meja tak nak keluar.Dah tak memasal aku menarik kaki..Terpekik terlolong lah jugak.




















Best pren ayah ..Kekadang aku hangin sebadan dengan dia aku marah cakap tak nak kawan.Kene lepuk jugak kalau tak kene gaya.I is garang ok dengan anak2.hehe..Kina dah biasa kene libas dengan hanger..Mihmih....Tapi si Kores ni kalau tau aku marah kekadang dia pujuk panggil mak...mak...mak..mak banyak kali pastu tengok aku dan senyum...hehe..Jadi mak cair jugak hati..Pastu gomol2 dia balik cium2 geletek2 walaupun baru lepas kene libas... Kores sama dengan ayah suka main game...dah bye

1 comment:

  1. Sama la banyak akal macam Syahir,.. makin besar makin buat ibu jadi tarzan haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...