Support JDT Blogger

Monday, July 23, 2012

First Day Puasa

Aku bgun pg pukul 3.30pg semata2 nak memasak utk sahur.Gila kecik mata menuju ke dapur.Masaknya pn adalah kupang sambal ngn telur dadar je pun.Pepagi hari baru nak blend lada bagai semua.Pastu sambung tido balik sebab nak tunggu kupang cair dr peti ais..ekeke..Tapi dlm 10 minit je.Bangun balik keletak keletuk di dapur di temani akak ipar aku.Hoho..Selamat.Kalau tak seram jugak aku nak kedapur sensorg.

Kejutkan En Hanafee utk sahur dlm pukul 5 .Salinkan pampers Helena slow2 supaya dia tak terjaga, tapi..tapi..tapi...cak..terus bulat mata.Ok bye.Wasalam la jawapnya.Ini budak kan.Sedangkan semalam tido pukul 10mlm ni.Apa kedodol jugak lah bangun pepagi ni.Nak neman sahur gaknya,

Makan lelaju,togak air byk sikit , mkn kurma 2 3 ulas ambik Helena utk paksa dia tido sbb aku dh ngantok.Tp tak berjaya pun.haha.Makin bulat mata.Aku dah pening dah ni bangun awal sgt, En Hanafee ambik bawak dia keluar bilik ,aku pun sambung tido.Tapi dlm 10 minit alih2 terconggok dah bdk kecik kat sebelah.Ok fine.Ko pun ngantok jugak ye En Hanafee.Jadi turn aku pulak bwk dia keluar ambik angin kat luar.Sampai kesudah nya tak tido jugak.Aku mandikan bg susu popok2 dia baru tido.Jam menunjukkan pukul 10.30 pg..Haha..Giler kentang Helena punya penangan.

Dimaklumkan En Hanafee keje mlm,maknanya aku kene berbuka bersama anak2 buah kat umah.Of course aku malas lah masak.Untuk anak2 buah aku mak diaorg dh siapkan makanan.Jd mcm bosan je dok kat umah  marilah kita pergi bazar Ramadhan kat Gelang Patah.Bawak makcik kecik tu sekali.Gila arr jem, pusing2 aku cr parking baru dapat.Stress aku.Ingatkan hari pertama bazar kurang orang.Tapi mengalahkan Pasar Malam dah ni.

Aku beli cendol, kebab dengan bubur som2 je.Kebas tangan dokong makcik tu.4 bln berat dah mencapai 6.7kg.Tak sampai 15 minit aku dah balik dah.

Berbuka lah aku berlima beranak kat umah.Buka mkn kebab je sambil kendong makcik tu.Terpandang2 terjelir2 tengok aku makan.Nak ke????..Ish tak boleh lah .Tunggu lagi 2 bulan baru awk makan ea.Dah bye.Mls nak cerita lagi.Kesimpulan, sedih laki takde masa berbuka ....lagi bertambah sedih En Hanafee kene keje sampai 3 hari raya tahun ini.Bye..Nak tekup muka kat bantal kejap..HUWAAAAA

3 comments:

  1. mau kne letak lidi bijik mata bgn kol 3pg...heheh...bgs nya mumy lena ni...lena pn bgs...rajin bgn pg :)

    ReplyDelete
  2. kan..pastu anak bangun awl ikut mak pun nak marah..hehe....tengok bau mak takde kat sebelah gaknya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...