Support JDT Blogger

Wednesday, February 15, 2012

Pemilihan Nama Anak

Hasil persetujuan kedua belah pihak,nampaknya En Hanafee mcm suka je cadangan nama anak yang bakal lahir nanti.Kalau tidak nama anak kami hanya terkontang kanting dengan satu perkataan je.Berkeras En Hanafee kata tak payah lah nak panjang2.Letak sepatah je cukup.Ok Fine.

Nama yang En Hanafee cadangkan tu semacam tidak membawa maksud di dalam bahasa arab.Tetapi setelah di search di internet ia membawa maksud light (cahaya) di dlm bahasa Greek.So cuba2 lah tanya pada ustaz saya manalah tau di dalam buku nama yang di cadangankan memang tidak di masukkan or diaorg terlupa masuk kan ke.And jawapan dari ustaz adalah memang ia tidak membawa  maksud di dalam bahasa arab tetapi boleh digunakan asalkan jangan nama yang buruk maksudnya sudah.

Jadinya dengan sepantas kilat saya msg En Hanafee nama itu dengan penambahan nama yang lain.Nampaknya En Hanafee sangat suka ye.Dia kata sedap jugak..haha..pandai pun kamu mengalah ye En Hanafee.

Ok pening ekk baca entry ni.Nampak na nak rahsiakan nama apa yang bakal di beri kan.Hohoho...Jom lah main teka2..ekeke....saya bagi maksudnya je ye.InsyaAllah saya akan memberi nama anak saya yang maksudnya CAHAYA, BUNGA....ceh.....

5 comments:

  1. cinta bunga lestari lalalaaaa....ok sy dpt hehe....ade adiah x?

    ReplyDelete
  2. kebontot main teka gitu..hehe..tu maksudnye lah ngek...mcm nama norizan apakah maksudnya?..gitu lah awk

    ReplyDelete
  3. norizan yg aku pnh jmpa bermakna ~ cahaya kekasih....mcm cyoooiiii jek bunyi tu kn lalalla.....ahahhahahaa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...