Support JDT Blogger

Wednesday, November 2, 2011

Sudah Main Cuit-Cuit Lah

3 , 4 hari sudah saya merasakan baby main cuit-cuit  di perut saya.Pada mulanya ingat perut meragam lagi.Al-maklumlah sy selalu di serang kembung perut lately ni.Jadi anggap perut berbunyi-bunyi n angin2 pada pertama kalinya.Tapi lama-lama rasa mcm lain pulak.Kejap-kejap ada.Kejap-kejap hilang.Masa tu mula lah terpikir "Adakah tendangan kaki n gerakan tangan baby yang mencuit-cuit perut saya ni?"

Mengikut bacaan saya mengenai pergerakan awal baby semasa mengandung adalah kita boleh rasa pada minggu ke 16 - 20.Untuk hari ini saya sudah masuk 21 minggu dan besar kemungkinan memang itulah rasa gerakkan baby saya...Ok...Senyum.....hihi..Sudah rs rupanya.Amazing and Alhamdulillah.

Seperti kebiasaan. En Hanafee sebelum tido akan mendengar apalah baby buat kat dalam perut sy ni.First2 dulu dia kata baby berenang ke.Macam bunyi air.Tapi bila saya dengar pulak bunyi perut En Hanafee, macam sama je ada bunyi air seperti yang dia kata.Jadi itu adalah bunyi perut masing-masing ok.Tetapi pada malam td,jeng..jeng..jeng...seperti biasa juga nak jugak dengar apa baby buat kat dalam,bila En Hanafee tekap telinga dia dekat perut dlm beberapa saat baby kicking perut saya.Ahaks..Jadi En Hanafee pun merasa tendangan itu di pipinya..."hahaha"...Ketawa riang ye kamu En Hanafee..Test pulak kali kedua..Tapi baby amik masa sikit nak buat tendangan...Kick Again...hahaha..ketawa lagi En Hanafee.Suka ye kamu."Dah rasa syg baby tendang kat pipi saya".......Alahai suami...

Saya sudah tentu lah lagi suka.Kadang-kadang susah nak menangkap tendangan itu dari arah mana.Nak jugak rasa pakai tangan tapi tak dapat.Hehe.Hish mummy rindu lah kat awk baby.Lama tak jumpa kan.Mb bulan 12 ni baru kita bertemu ye di skrin.Harap kamu bergerak aktif setiap hari di dalam ye.Bye..bye.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...