Support JDT Blogger

Saturday, September 27, 2014

Mengejor Roti Kaya Hassan

Salam,

Aktiviti hari semalam dan hari ini pepagi hari pegi kejor roti kaya hassan...hehe..Selalu aku singgah je umah dia...Umahnya dekat je dengan umah aku...tapi smlm dalam perjalanan nak pg keje ternampak dia lalu....dalam hati rasa nak beli, pastu teringat plak budak2 opis tu lagi yang memang suka mkn. Jadi aku parking tepi menunggu...hehe

Setia menunggu..kiki


Jarak dari tempat aku potong dia tadi dengan aku tunggu ni tak le jauh mana.Dalam 5 minit dah boleh sampai.Tapi semalam aku nunggu nak dekat 20 minit...huwaaaa...Mengenangkan ada mak buyung menunggu roti kaya ni kat opis ku gagahi jua...Tunggu punya tunggu akhirnya tiba jua....Banyak menyinggah lah kot ni...





Tarra ni lah orang nya...Nak ambik gambar depan takut...Nampak gambar tong pun jadi lah..hehe

Kalau orang gelang patah mesti kenal pakcik hassan ni...Kalau yang tak kenal dan nak berkenalan sila lah kejor moto yang bwk tong gini ye...Dia akan bunyikan hon pagi2  antara kul 8.30 ke 10 ke gitu tengok lah kat kampung mana dia pegi dulu.



Setahu aku jem kaya ni dia buat sendiri.Cara nak buat aku tak tau...Tapi boleh tahan sedap..Dia ada jual banyak roti jugak bukan setakat roti kaya sapu ni je.....Roti perisa siap macang kacang, jagung tu ada jugak..Tapi more pada roti kaya sapu ni lah..Suka tengok cara dia sapu roti tu...zup zap zup zap siap dah...hehe



Ada 2 jenis ...1 Roti yang macam bun harga RM4.70 dan lagi 1 roti yang leper biasa tu RM3.50.Tak silap dia ada jual jgak jem kaya ni dengan harga RM5..Tapi tak tau lah sekarang ada jual lagi ke tak jem tu.Tapi jem tu kene tempah.Dia tak kan bawak masa berjual ni.

 


Macam ni lah gaya roti di dalam...Kaya di sapu dengan majerin..

Ok itu saja nak cerita .Kalau nak try sila lah tunggu depan rumah...Bunyi hon je kene sediakan tangan melambai ala2 princess tapi suara kene garang sikit....jerit sikit ...oi...oi..oi...hehe..bye 








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...